Інформація про стан виховної роботи
Звіт з виховної роботи ЗЗСО «Авангардівська гімназія» у 2021 році
Аналіз виховної роботи в ЗЗСО "Авангардівська гімназія" за 2020-2021 н.р.
Інформація про заходи проведені в ЗЗСО «Авангардівська гімназія» у 2020 році
Аналіз виховної роботи в ЗЗСО "Авангардівська гімназія" за 2019-2020 н.р.
Аналіз виховної роботи в ЗЗСО «Авангардівська гімназія» за 2020-2021 н.р.
Виховна робота в ЗЗСО «Авангардівська – гімназія» протягом 2020-2021 навчального року була спрямована на виконання Закону України «Про освіту», на виконання завдань, поставлених Конвенцію про права дитини, відповідно до реалізації Концепції державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 №988, Статуту закладу, річного плану роботи закладу на 2020-2021 навчальний рік Указів Президента України від 25.06.2013 № 344/2013 «Про національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року», від 18.05.2019 № 286/2019 «Про стратегію національно-патріотичного виховання», постанови Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 111 «Про затвердження Державної соціальної програми протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», від 30.05.2018 № 453 «Державна соціальна програма «Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2021 року, від 10.07.2019 № 689 «Питання проведення моніторингу наркотичної та алкогольної ситуації в Україні», від 22.07.2020 № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 № 988-р, розпоряджень Кабінету Міністрів України від 06.02.2019 № 56 «Про затвердження плану заходів на 2019-2020 роки з реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року», від 21.08.2019 № 693-р, наказів Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 №439 «Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України», від 31.10.2011 №1243 «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», від 08.04.2016 № 405 «Про затвердження плану заходів Міністерства освіти і науки щодо протидії торгівлі людьми на період до 2020 року», від 02.10.2018 № 1047 «Методичні рекомендації щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами», листів Міністерства освіти і науки України від 18.05.2018 № 1/11-5480 «Методичні рекомендації щодо запобігання та протидії насильству», від 29.01.2019 № 1/19-881 «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 р. № 2657-VIII, від 20.07.2020 № 1/9-385 «Деякі питання організації виховного процесу у 2020/2021 н.р. щодо формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок» від 14.08.2020 №1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню)», «Про затвердження плану заходів щодо реалізації норм положень Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» на 2020-2022 роки», «Про затвердження Комплексної програми підвищення якості національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2019-2021 роки», «Про започаткування обов’язкового виконання учнями, вихованцями, педагогічними працівниками у закладах загальної середньої освіти Державного Гімну України»
Виховна діяльність здійснювалась у відповідності до наступних ключових напрямів:
- військово-патріотичне виховання;
- громадсько-правове виховання;
- екологічне виховання;
- художньо-естетичне виховання;
- родинно-сімейне виховання;
- моральне виховання;
- профорієнтаційне виховання;
- превентивне виховання
- формування здорового способу життя;
- розвиток творчих здібностей.
Та відповідно до основних орієнтирів виховання:
- ціннісне ставлення до себе;
- ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
- ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
- ціннісне ставлення до праці;
- ціннісне ставлення до природи;
- ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Основною метою у вихованні учнів у 2020-2021 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і оточуючий світ.
Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім`ї за освіту і виховання дітей.
Виховна робота в 2020-2021 навчальному році була направлена на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з вікових етапів, їх адаптації в соціумі, формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі здорового способу життя, на осмислення самовизначення у виборі професії, на пропаганду духовних надбань українського народу, на виховання любові до рідної землі, мови, на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних діянь, розвиток учнівського самоврядування, співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими організаціями.
Система виховної роботи закладу заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання дітей: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.
Основою виховного процесу у закладі є людина як найвища цінність.
Виховна система закладу - це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання.
ВИХОВНУ ДІЯЛЬНІСТЬ СПРЯМОВАНО ЗА ПРИНЦИПАМИ:
- системності;
- національної спрямованості;
- гуманізації та демократизації;
- творчої діяльності;
- самостійності і самореалізації;
- врахування інтересів, запитів різних категорій учнів.
ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ РЕАЛІЗУЮТЬСЯ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ :
- освітньої діяльності;
- позаурочної та позакласної діяльності;
- роботи органів учнівського врядування;
- взаємодії з батьками.
Основною метою у вихованні учнів у 2020-2021 навчальному році є продовження формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе, оточуючий світ.
Серед основних завдань — національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім`ї за освіту і виховання дітей.
У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив закладу працював над виховною проблемою: «Створення сприятливого виховного середовища для духовного збагачення учнів та формування життєвої компетентності майбутнього громадянина України.»
Для реалізації проблемної теми було розроблено план виховної роботи, який охоплює всі напрями виховання, включає в себе календарні, традиційні шкільні свята, різноманітні заходи.
У вересні обстежено житлово-побутові умови соціально незахищених категорій сімей, в яких проживають учні закладу, оформлено соціальний паспорт закладу.
Постійно проводиться робота з попередження дитячого травматизму серед учнів. Проведено планові бесіди, інструктажі. Із метою активізації роботи з попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму та запобігання бездоглядності серед неповнолітніх, у вересні було проведено Всеукраїнські рейди: «Урок» та «Увага! Діти – на дорозі!», Тиждень безпеки дорожнього руху.
Аналіз стану виховної роботи показав, що всі класні керівники планують виховну роботу з класом: обраний напрям та виховна проблема, над якою працюють протягом року; складені психолого-педагогічні характеристики класів; визначені завдання на навчальний рік. Складено графік проведення виховних годин, які проводилися у зручний для дітей та класних керівників час. Класні куточки оформлені відповідно до вимог.
Координаційним центром роботи класних керівників є шкільне методичне об`єднання класних керівників (керівник – Біла О.П.), на засіданнях якого розглядалися питання щодо планування та стану виконання Плану виховної роботи. Протягом навчального року було проведено 6 засідань за темами:
1. «Організаційне засідання МО класних керівників. Планування виховної роботи».
2. «Педагогіка партнерства – ключовий компонент формули Нової української школи».
3. «Булінг в освітньому середовищі : аналіз, причини, шляхи подолання».
4. «Створення ситуації успіху - умова , за якої учень вірить у свої можливості».
5. « Позиція батьків - важливий фактор педагогічної співпраці ( педагоги, батьки, діти).
6. « Підсумки роботи МО класних керівників за 2020-2021 навчальний рік».
Протягом 2020-2021 н.р. класними керівниками, педагогом-організатором проведена достатня виховна робота. На позакласних заходах класні керівники виховують національну самосвідомість, патріотизм, формують фізичну та екологічну культуру, здоровий спосіб життя та створюють умови для розвитку творчої особистості (ранки, виставки малюнків, тематичні тижні, відзначення пам`ятних дат .
Із метою формування почуття патріотизму у підростаючого покоління, поглиблення знань дітей з історії рідного краю, залучення учнівської молоді до краєзнавчої та пошуково-дослідницької роботи, у закладі склалася і діє система національно-патріотичного виховання учнів.
До дня фізичної культури її спорту було проведено Олімпійський тиждень, спортивні змагання «Малі олімпійські ігри».
До Всесвітнього дня Миру, що відзначається 21 вересня, було проведено бесіди «Мир і злагода –головні умови існування на Землі».
Проведено заходи до Дня українського козацтва та Дня Захисника України.
21 листопада, з метою відзначення Дня Гідності і Свободи в закладі було проведено тематичні виховні заходи, учні переглянули документальні фільми про події на Майдані.
23 листопада, з метою гідного вшанування пам`яті жертв геноциду українського народу в роки голодомору 1932-1933 років, було проведено виховні заходи інформаційні години.
У День української писемності та мови, вчителі залучилися до активної участі в написанні радіодиктанту національної єдності.
Проведено заходи до Дня святого Миколая, що також сприяє вихованню ціннісного ставлення до родини, людей, виховує доброту, людяність.
Було проведено виставку «Збережи ялинку».
До дня Соборності України були проведені виховні заходи: «Одна єдина, соборна Україна».
До Міжнародного дня дарування книжок учні прийняли участь у Волонтерській акції «Подаруй бібліотеці книгу».
З метою вшанування Героїв Небесної Сотні було проведено виховні години «Герої завжди поміж нас».
Конкурс читців поезії Лесі Українки, виховні години були приурочені відзначенню 150- річчя з дня народження великої письменниці.
День рідної мови.
«Свято мами і весни» до Міжнародного жіночого дня.
Конкурс читців «Кобзареве слово.
Яскраво, з дотриманням народних традицій відбулося свято «Ходить Масляна по школі».
До Дня Чорнобильської трагедії були проведені виховні години та виставки малюнків.
Уроки подяки та любові було проведено до Міжнародного Дня сім`ї та Дня Матері.
До Всесвітнього дня Землі з учнями гімназії відбулася лекція представниками Державної екологічної інспекції Південно – Західного округу (Миколаївської та Одеської області ) України. Діти прослухали про екологічні проблеми Одещини, Куяльницького лиману та про штрафи за порушення екологічного законодавства.
Класні години, уроки мужності присвячені Дню Перемоги над нацизмом у Європі та 76- річниці завершення Другої світової війни.
Проведено заходи до Дня Європи «Ми –різні, ми- рівні».
Яскравий флешмоб «Вишиванка –твій генетичний код».
З метою формування ціннісного ставлення до природи було проведено акції
«Посади дерево», операцію «Збережемо Україну чистою», «За життя без сміття».
Педагогічний колектив закладу проводить значну роботу по правовому та моральному вихованню учнів. Учителі на уроках і виховних годинах прищеплюють повагу до Конституції України, державних символів, прав і свобод громадян.
Другий рік поспіль Авангардівська гімназія є активним учасником Всеукраїнського проєкту Healthy Schools: заради здорових і радісних школярів , за що нагороджена черговим сертифікатом.
Гімназія також долучилася до акції «Щедрого вівторка» - «Принеси корм – нагодуй тваринку» та до VI Всеукраїнської благодійної акції «Happy Мяу для Мурчика» від благодійного фонду «Щаслива лапа» в рамках проєкту «Біоетика». Зібраний корм було передана до притулків для тварин.
«Благодійність замість квітів» - така акція була проведена 1 вересня в гімназії. Зібрані кошти передані діткам нашої громади на лікування.
Діти з задоволенням прийняли участь у XV Всеукраїнському конкурсі шкільних малюнків «Мої права» з нагоди Дня захисту дітей та тридцятої річниці Незалежності України.
З нагоди Дня захисту дітей представники учнівського самоврядування прийняли участь у конференції « Я маю права». Наша гімназія розкрила такі питання щодо теми захисту прав дітей , як забезпечення в Авангардівській громаді Конвенції ООН про права дитини – «Кожна дитина має право на безпеку» та «Кожна дитина має право на фізичний розвиток та спорт».
Напередодні Дня захисту дітей у гімназії для учнів 5-х класів відбулася лекція, присвячена Захисту дітей від сексуального насильства представниками Одеського Державного Університету Внутрішніх Справ.
У рамках Тижня безпеки дорожнього руху з дітьми відбулася бесіда з безпеки руху на дорогах фахівцями факультету представників для підрозділів кримінальної поліції ОДУВС .
Також гімназія тісно співпрацює з Центром безпеки громадян , представники якого постійно проводять пізнавально- профілактичну роботу з учнями.
Взяли участь в екологічній акції по збору макулатури "Збережи життя деревам", було зібрано 1434,6 кг макулатури.
Гімназія також брала участь у Всеукраїнському змаганні Хештег- Марафон заради свідомого ставлення до питань дорожньо-транспортного травматизму.
Грамотою Департаменту освіти і науки Одеської міської ради були нагороджені учні 4-5 класів , які прийняли участь у фестивалі соціальних учнівських відеопроєктів «Сенс життя і моє місце у ньому».
Учні гімназії протягом року приймали участь у соціально-екологічній акції «Кришки для малятка». Суть акції – збір кришечок в допомогу реабілітації і лікування дітей з ДЦП та генетичними захворюваннями.
Адміністрацією закладу та класними керівниками проводиться певна робота з батьками та учнями щодо попередження правопорушень серед неповнолітніх: відвідування сімей удома, профілактичні бесіди з питань навчання та виховання учнів. Соціальний педагог, практичний психолог закладу індивідуально працюють з батьками та учнями, що потребують підвищеної педагогічної уваги, з ними проводиться робота щодо корекції поведінки дітей.
З метою соціального захисту дітей, запобігання безпритульності та бездоглядності, педагогічним колективом постійно здійснюється контроль за відвідуванням учнями навчальних занять, проводяться рейди контролю за відвідуванням.
Особливу увагу приділяли роботі Ради профілактики правопорушень, профілактиці булінгу у шкільному середовищі:
- Створено комісію з виявлення фактів булінгу та реагування на них.
- Розроблено план заходів щодо профілактики та протидії проявам булінгу (цькування).
- Інформацію щодо дій у випадку булінгу розміщено на сайті закладу та інформаційних стендах.
Протягом року звернень від батьків та учнів щодо виявлення випадків булінгу не було зареєстровано.
Питання з профілактичної роботи з попередження правопорушень та злочинів серед учнів , протидії булінгу розглядалися: на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові, на засіданнях методичного об’єднання класних керівників, батьківських зборах.
Гімназія активно співпрацює з Одеським Державним Університетом Внутрішніх Справ , викладачі якого проводили лекції з протидії булінгу, кібербулінгу, насильства в сім`ї та сексуального насильства. Представники відділу зв`язків з громадскістю патрульної поліції в Одеській області також проводили лекції та профілактичні бесіди про безпеку дитини.
Усі заходи сприяють поліпшенню умов навчання, розвитку та виховання дітей. З учнями закладу, схильними до девіантної поведінки та пропусків навчальних занять без поважних причин, проводиться планомірна робота щодо охоплення їх навчанням та позаурочною діяльністю .
Приділялася увага роботі з попередження наркоманії, алкоголізму, боротьбі тютюнопалінням серед неповнолітніх. З метою профілактики та пропаганди здорового способу життя, боротьби з наркоманією та СНІДом, відповідно до річного плану роботи проводилися тематичні заходи. У закладі розроблено наскрізну систему бесід та тематичних годин з морально- правового виховання. Під час виховних годин класні керівники застосовували активні методи роботи, використовували методику колективної творчої діяльності.
Формування ініціативної, здатної приймати свідомі рішення особистості
неможливе без широкого залучення учнів до управління шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування. Модель учнівського самоврядування нашого закладу має цілеспрямовану, конкретну, систематичну, організовану і прогнозовану за наслідками діяльність. Робота самоврядування налагоджена таким чином, що кожен учень має доручення (постійні, тимчасові).
Попередження дитячого та дорожньо-транспортного травматизму.
Головною метою державної політики у сфері профілактики дитячого травматизму є забезпечення умов реалізації конституційного права кожного громадянина на охорону життя та здоров'я, підвищення рівня безпеки життєдіяльності населення, особливо дітей, як передумови сталого соціально-економічного розвитку країни. Проблеми поліпшення умов навчання учасників навчально-виховного процесу, попередження їх травматизму стають надалі все більш актуальними і широко обговорюються на загальнодержавному та місцевому рівнях.
Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов та профілактика травматизму є одним із найважливіших у роботі навчального закладу. У навчальному закладі забезпечено безпечні та нешкідливі умови навчання, фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, режиму роботи, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів і вихованців.
В закладі дана робота проводилась за наступними напрямками:
- створення безпечних умов праці та навчання;
- документальне оформлення роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності;
- систематичне навчання учнів та працівників навчального закладу безпеці праці та життєдіяльності;
- профілактика нещасних випадків;
- робота з учнями в позаурочний час (виховні години);
- інформаційно-агітаційна діяльність та просвітницька робота;
- робота з батьківською громадськістю;
- контроль за дотриманням вимог чинного законодавства з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.
Заклад забезпечений інструкціями з техніки безпеки, охорони життя і здоров’я здобувачів освіти загального характеру у з предметів підвищеної небезпеки. Кожним класним керівником розроблено комплект бесід із безпеки життєдіяльності для свого класу. Бесіди на навчальний рік було складено відповідно до поданих тем:
- Безпека в побуті (опіки, отруєння, безпека з вогнем, побутова хімія і т.д.).
- Безпека на ігрових, спортмайданчиках (рухливі ігри, спортінвентар).
- Безпека перебування в закладі.
- Безпека перебування біля водоймищ.
- Дорожньо-транспортний травматизм.
- Пожежна безпека.
- Електротравматизм та його попередження.
- Безпека в надзвичайних ситуаціях.
- Безпека праці.
- Особиста гігієна та здоровий спосіб життя.
- Надання першої долікарської допомоги.
- Життя людини – найдорожча цінність (попередження суїцидальної поведінки дітей). Дані бесіди сплановано також у планах виховної роботи класних керівників. Перед канікулами проводиться комплексна бесіда з безпеки життєдіяльності. Класні керівники проводить цю бесіду в останній день перед канікулами.
На відповідних сторінках класного журналу, ведеться облік проведення бесід, інструктажів, заходів з безпеки життєдіяльності.. У закладі проводиться системний і постійний контроль за проведенням зазначених бесід та інструктажів. З метою попередження травматизму невиробничого характеру класні керівники проводять практичні заняття, зустрічі з медичними працівниками. На батьківських зборах був повторений алгоритм дій у разі виникнення нещасних випадків з дітьми, підтримується зв’язок з батьками з питань профілактики дитячого побутового травматизму. У класних кімнатах та кабінеті основ здоров’я поновлені куточки з безпеки життєдіяльності учнів.
Протягом року випадків травматизму не було зареєстровано.
Усю виховну роботу колектив спрямовував на те, щоб допомогти дітям розкрити свої творчі здібності, позбавитися комплексів та страхів, порозумітися між собою, пізнати один одного краще.
В закладі розвинена художня самодіяльність, учасники якої беруть активну
участь у всіх загальношкільних заходах, що проводяться в закладі, а також активно демонструють свої таланти під час заходів, що організовуються в громаді.
На засіданнях педагогічної ради розглядались такі питання:
- Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи.
- Про організацію роботи закладу з охорони праці, безпеки життєдіяльності, попередження травматизму.
- Булінг в освітньому закладі. Шляхи його виявлення та попередження.
- Стан відвідування учнями закладу.
- Про організацію літнього оздоровлення учнів.
З метою організації дозвілля учнів, виявлення і розвитку творчих здібностей, формування інтересів до різних галузей науки в гімназії протягом 2020-2021 н.р. діяли такі гуртки:
1. Краєзнавчий гурток: «Пізнаємо рідний край»
2. Вокально-хорового співу «Веселі нотки»
3. Театральний гурток «Образ»
4. Знавців англійської мови»
Але аналіз виховної роботи, співбесіда з батьками показали, що не всі батьки обізнані з питань проявів булінгу. Також потребує удосконалення робота психолога гімназії з батьками з питань профілактики булінгу.
В зв`язку з карантинними обмеженнями багато заходів проведено в дистанційному режимі.